South Smoky Beach

13 december 2015 - Hat Head, Australië

Zo 13 dec

Vandaag weer rustig wakker geworden op de camping bij Bonny Hills Beach. Ben nog ff t strand opgelopen om wat schelpen te zoeken. Toch wel leuk om wat te verzamelen voor thuis. Daarna zijn we gaan rijden en hebben we wat inkopen gedaan bij de Aldi. Dit is toch een beetje onze winkel geworden hier in Australië aangezien alles ontzettend duur is. Bij de Aldi valt t dan nog enigszins mee. Bier gehaald bij Dan Murphys en getankt. We willen weer op een soort wildkampeerplek gaan staan dus hebben we weer genoeg proviand nodig. Ook zijn we nog langs gegaan bij een Koala Hospital. Hier vangen ze zieke en half kapotte koala's op en knappen ze weer zo goed mogelijk op. Was wel leuk om ze eens te zien want in t wild kom je ze echt zelden tegen. Zijn heel moeilijk te spotten. Dit was iig een kans om ze toch live te aanschouwen. Schattige beesten. Al waren ze dan gewond of blind. Daarna onder het pannenkoeken eten gekeken waar we evt. naar toe konden gaan. Uiteindelijk zijn we naar Hat Head National Park gereden. Hier zitten we nu bij South West Rocks. Echt een super mooie plek met ook alleen weer een primitieve wc en een paar stookplaatsen. En ook op 5 minuten loopafstand een supervet strand : South Smokey Beach.
Erg mooi hier. Heel weinig volk ook. Op links een vuurtoren en als je naar rechts kijkt kilometers lang strand. Niet normaal. Mooier dan Broken Head vind ik.
Gelijk de zee in gegaan en vette golven hier. Een hoop foto's en filmpjes gemaakt.
Mike had ook al direct een of andere leguaan gezien van een paar meter lang. Hij had hem gefilmd. Niet normaal man. Net een krokodil zo groot. Er staan hier ook een paar alcoholisten bij ons in de buurt. Die staan hier volgens mij al een hele tijd. Niet teveel aandacht aan besteden. Hoop dat ze ons niet teveel tot last zijn. Fles wijn opengetrokken ,  kaasje ,  toastje , soepie erbij. Later op de avond had Grat nog pasta gemaakt. Smaakte goed , zeker op zo'n plek. Stukje beleving....
S'avonds nog t strand opgelopen met z'n vieren. Erg indrukwekkend moment als je dan met z'n 4-en naast elkaar staat in t donker met het geweld van de zee voor je , links het licht van de vuurtoren , rechts kilometers lang niks ,  alleen maar strand , achter je t National Park en boven je de ontzettend vette sterrenhemel. Een moment om nooit te vergeten. Ook nog sterrenpitsers aangestoken die we nog  hadden gevonden in de camper. Dat maakte het nog ruiger. Daarna nog bij t vuurtje bij de camper een Bin Tang gedronken.
Vette shit hier dus.... morgen blijven we ook nog hier.