Nog 1 keer de zee in en een burgertje.....

20 december 2015 - Robina, Australië

Zo 20 Dec

Zo. Laaste volle dag in Australië. Was al op tijd wakker en verder niemand. Ben maar wat voor op de veranda op de bank gaan liggen om naar de vogels te luisteren. Vooral de kaketoes en lorekieten maken een hele hoop herrie. Ik vond deze vogels de eerste paar dagen nog wel leuk en bijzonder maar nu mogen ze ze van mij allemaal met de windbuks uit de bomen schieten. Wat n k*t geluid komt er uit die beesten zeg. Na een tijdje maar in t zwembad gesprongen. Was om 8 uur al 26 graden of zo. Dan is zo'n zwembad wel lekker.
Na het ontbijt zijn we nog ff een laatste keer naar de zee gegaan. Was erg lekker t water bij Mermaid Beach. Blijft toch ruig om tegen die golven in te beuken of mee te zwemmen. Toen we hiervan terug kwamen had Jayne gereserveerd in een Hamburger tentje. Hahaha. Nog 1 burger voor lunch om het af te leren. Ik had deze keer een Euro Trash Burger. Allemaal lekker. Op de weg terug had Jayne nog ff een Pavlova taart gehaald bij de bakker. Ook schoftig lekker. Ach ja...onder t motto op de laatste dag moet je nergens meer naar kijken. Maar ja dat heb ik de eerste 20 dagen ook niet gedaan. Verder gewoon weer rustig aan vandaag dus. Later op de avond had Jayne nog tortilla's gemaakt. Ook erg lekker. Dat is eigenlijk het probleem. Ik vind hier eigenlijk alles lekker. Het enige wat ik ontzettend goor vond was een broodje Döner ergens in een winkelcentrum. Bleek later echt schapenvlees te zijn. Gatverdamme wat was dat goor zeg. Na 1 hap de hele zooi weggeflikkerd. Maar goed dat was dan ook t enige wat niet te vreten was. Nu de laatste nacht in Australië. Morgenvroeg om 9.30 uur brengt Mike ons naar het vliegveld in Brisbane en dan hebben we weer een reis van ongeveer 30 uur voor de boeg. We vliegen nu wind in dus daarom duurt t allemaal wat langer. Ach ja..ik zie t wel. Als het net zo gaat als op de heenweg dan is het geen probleem. Ik heb nu ook de avonturen in Australië nog vers op mijn netvlies dus heb zat om over na te mijmeren. En we hebben altijd de foto's nog. .
Heb wel een beetje een dubbel gevoel. Van de ene kant ben ik blij dat ik weer naar huis ga , weer in mijn eigen bed slapen en lekker op bank liggen en in bad liggen en ik vind het ook fijn om iedereen weer te zien en zo. Maar van de andere kant zie ik er ook wel n beetje tegenop. Je komt toch ook weer terug in een huis waar de afgelopen jaren veel is gebeurd en nu vooral erg leeg is. Moet er hier nu toch zelf weer iets van gaan maken. Ben bang dat dat wel n beetje tegen zal vallen. Had voorheen deze reis altijd in het vooruitzicht en die is nu dalik voorbij. Het normale leven begint dan weer met werk en je wordt weer geconfronteerd met het verlies en weet ik wat allemaal.  Maar goed , met deze ervaring op zak zal t misschien wel wat makkelijker gaan maar toch. Het gemis zal altijd blijven. Kerst en oud op nieuw is ook altijd klote met zo'n dingen. Maar daar moet en kom ik ook wel weer doorheen.
Misschien maar weer gewoon een volgende trip plannen , heb ik weer wat om naar uit te kijken. Ook al is het dan pas over 3 kwart jaar of zo n keer een weekendje. Scheelt misschien wel wat. Komt allemaal wel goed. Eerst deze reis maar eens goed afsluiten en alle indrukken op me in laten werken.....