Curaçao Deel 2!!!

27 januari 2019 - Santa Barbara Plantation, Curaçao

Dag 4. Donderdag.

Vannacht iets minder goed geslapen. Moest gewoon de hele dag al ontzettend vaak en veel plassen. Weet ook niet precies waar dat ineens vanaf komt. Nu heb ik sowieso wel een  beetje een zwakke blaas volgens mij. Maar zo extreem als nu heb ik t nooit gehad. Baart me wel een beetje zorgen. Om 6.30 uur maar weer gaan ontbijten en daarna een beetje op t strand liggen struinen. Daarna gaan douchen want ik moest om 9.30 uur mn auto die ik besproken had op gaan halen. Het plan was om naar Willemstad te gaan en evt nog wat andere dingen bezichtigen. Ik moest wat papieren tekenen en afrekenen ed. Daarna kon ik vertrekken met mn Kia Piccanto. Geinig ding. Daar belden ze me trouwens gister ook nog voor op toen ik siësta aan t vieren was op bed. Of ik ook een manual kon besturen?  Joa jong ,  ken ik!  Hajjuh! Maar goed.

Had een app gedownload ; maps.me , hiermee kun je navigeren zonder internet te gebruiken. Ideaal! Ik reed dus hier t terrein af en bij de eerste de beste rotonde zei de navigatie in gebrekkig Engels dat ik de 1e afslag moest nemen , maar die was afgesloten. Ja fok man. Ik maar doorrijden en steeds zegt ie "turn around" maar dat ging dus niet. Doorgereden en op n gegeven moment ging ie herberekenen. Rijden ging verder op zich goed. Al was ik wel een beetje gespannen in Willemstad waar t heel erg druk en chaotisch was. Daar ergens in een parkeergarage de wagen neergezet en de stad in gelopen. Moest eerst over de Koningin Emma brug. Een pontjesbrug die zijdelings opent om de schepen door te laten. Is wel ruig om te zien en mee te maken als je er op staat als ie gaat draaien. De brug wordt ook wel Swinging old Lady genoemd. Verder is Willemstad niet echt boeiend. Paar van die bekende gekleurde huisjes en een paar mega grote cruiseschepen die in de haven lagen maar verder niet veel soeps. Er werd me trouwens wel 2x wiet en hash aangeboden. Heb er uiteindelijk een paar uur rondgepaterd en ben toen nog ergens gaan zitten voor koffie en lunch. Omdat t 'plas verhaal' me nog niet helemaal lekker zat ben ik maar iets eerder dan gepland terug gereden naar t hotel. Plan was om nog meer dingen te bezoeken maar dat heb ik dus vandaag niet meer gedaan. Ik heb zaterdag ook nog een snorkel / boottrip geboekt waar je ook op n hele hoop mooie plekken komt dus....ga t zien. Uiteindelijk gaat t nu wel weer iets beter.

Het is in principe de bedoeling dat je de auto weer met een volle tank terug inlevert. Maar omdat ik maar iets van 50 km had gereden heen en terug heb ik m gewoon zo weer ingeleverd. De benzinemeter was niet naar beneden gezakt dus ik dacht waag t er gewoon op. Ze rekenen je anders 28 dollar per kwart tank of zoiets. Die vent had niks door. Maar misschien dat ze t achteraf alsnog van mijn creditcard af houden. Maar dan kan ik nog altijd terug naar die verhuur gaan om ,,wir haben es nicht gewusst" te zeggen. ;)

Nu eerst vanavond en morgen weer hélèmaal niets. Dat vind ik eigenlijk nog t ruigste van alles. Gewoon genieten van de rust , de zee , de temperatuur. 30 graden met een lekker zee windje. Goed vol te houden. S'avonds gaan eten bij t Medi Restaurant. Vooraf Falafel en als hoofdgerecht Gegrilde Zalm. Beide heel erg lekker weer. Ik heb t al eerder gezegd maar dat all inclusive is echt 1000! Ik melk t ook echt helemaal uit. Ben nu eenmaal een 'billige Hollander' :). Ik denk uiteindelijk dat als ik alles had moeten betalen wat ik hier heb gegeten en gedronken dat ik 2x zo duur was uitgeweest.

Dag 5. Vrijdag.

Vroeg opgestaan om te gaan sporten in t fitness centrum. Was wel ff lekker anderhalf uur duchtig zweten. Mooi uitzicht vanuit de sportschool. Sta je op de crosstrainer en kijk je uit op palmbomen , t zwembad en op de achtergrond de zee! Toch wel ff wat anders dan die ieuwentigge kerk van Zaerum die je bij Anytime altijd ziet. Was lekker rustig daar. Af en toe kwam er een Antiliaan voorbij lopen op een heel erg rustig tempo  , 'zal wel aan t werk zijn' , en die kijkt dan zo naar binnen van ; 'waar ben jij eigenlijk in godsnaam mee bezig' hahaha. Loëp doar en gank wet doon jong! LOL!

Daarna gaan douchen en me weer helemaal vol liggen douwen bij t ontbijt. Hahaha. Ontbijt ( voor 2 personen ) zoniet 3. Drankjes , cocktails , bier , noem maar op. Lunch , Diner en meer. Kost een berg maar dan krijg je veel meer als n beetje! Je moet wel oppassen dat je geen dingen besteld die niet binnen t pakket vallen. De medewerkers hebben er wel n handje van om je dingen 'aan te smeren'. Sommige cocktails en merkbieren zoals bijvoorbeeld Heineken of Corona vallen buiten t All in pakket. Ik zal toch ook vast wel dingen hebben besteld die er niet bij in zitten maarja dat zie ik wel bij de eindafrekening. Maar tot nu toe iig zeker geen spijt van t All inclusive. Je moet dan wel voor t merendeel op t resort blijven want als je de hele tijd weggaat heb je er dus niks aan. In Willemstad heb ik ergens koffie en 2 omeletten met friet gegeten en een Sprite en daar betaalde ik 27 gulden voor. Dat is €14 ongeveer. Dat valt dan nog wel best mee. Maar het verschilt heel erg met waar je gaat zitten. Gister had ik bijv in een restaurant hier op t terrein , de gegrilde zalm. Dat alleen was al 50 gulden. En dan het voor- en nagerecht plus het drinken erbij. Zou ik dus al zeker 100 gulden ( €50 ) kwijt zijn voor alleen diner. Lunch idem dito. Plus alles wat er tussendoor nog bijkomt. Cocktails , drankjes ,koffie etc. Tel maar uit voor 8 dagen... Kortom : All In loont!

Smiddags gaan lunchen bij Medi. Red Pepper Soup en een of andere Vegaburger. Was wederom erg lekker. Daarna weer op bed gaan liggen en verder eigenlijk daar de hele middag een beetje aan liggen modderen. Muziek geluisterd. Gelezen. Tv gekeken. Gewoon niks. Heerlijk. Op een gegeven moment was er een goeie film op en die wilde ik wel afkijken dus heb ik ff snel een Pizza gehaald en op mn kamer opgegeten en de film verder afgekeken. Was een hele fijne rustige dag.

Dag 6. Zaterdag.

Zeer goed geslapen moet ik zeggen. Keek ff in de spiegel maar poh man , moet na de vakantie weer echt vol dr aan met sporten en vooral minder eten. Gaat nergens meer over. Lijkt bijna alsof ik weer terug bij af ben. Maja. Das dan t nadeel van All Inclusive zullen we maar zeggen. Omdat ik vandaag om 7.30 uur opgehaald werd voor het boot&snorkel avontuur ben ik gelijk om 6.30 uur gaan ontbijten. Om 7.00 uur was ik terug op mn kamer en had dus nog tijd genoeg om mn tas rustig in te pakken en nog ff rustig naar de Wc te gaan. Ik zit dus rustig op de pot gaat in een keer de telefoon. Ik zo half hurkend zonder af te vegen , je kent dat wel , naar de telefoon toe , ,,hello"? Front desk speaking , your transfer is here , please come to lobby. Ja fok man. Gewoon een kwartier te vroeg! Ik dus snel afvegen en alles inpakken. Dat vind ik dus ontzettend vervelend. Dat je moet haasten met inpakken. Gewoon de schoenen en sokken nog aan en geen slippers en zonnebrand en pet vergeten. Achteraf bleek ook dat ik mn paspoort gewoon op t nachtkastje had laten liggen en dus niet in de kluis had gedaan. Maja niet gejat gelukkig. Op tijd weg iig.

Ik werd samen met nog 2 anderen vanuit t hotel hier opgehaald met n bus. Vervolgens gingen we nog bij diversen hotels langs om mensen op te pikken. Uiteindelijk kwamen we bij een haven aan bij Mambo Beach of de Jan Tiel baai ( is me niet helemaal duidelijk welke ) waar de boot lag waar we op gingen. Eerst kregen we een welkomstdrankje en daarna wat uitleg en praktische informatie over wie hoe en wat. De kapitein stelde de crew voor en daarna zette hij koers richting Westpunt. De crew bestond uit 10 man of zo. 4 ervaren duikers en wat personeel die de Bbq verzorgde en nog wat begeleiders. Alles werd heel duidelijk uitgelegd wat je moest doen en vooral niet moest doen. Was me van te voren natuurlijk weer druk aan t maken of ik niet zeeziek zou worden op die boot maar dat was totaal niet t geval. Ging erg relaxed allemaal. Eenmaal weg begonnen ze gelijk vlees op de bbq te gooien. Rook gelijk goed om 9.30 uur. Haha. Je kon ook drinken wat je wilde. Bier Rum Cocktails fris alles was aanwezig.

Na een tijdje kwamen we bij t eerste punt aan waar we in t water zouden gaan. Gewoon rechtstreeks vanaf de boot. Was wel vet. Iedereen ging te water met de duikbril en de snorkel en de flippers. En daar was een of ander koraalrif of zoiets. Was iig al gelijk fokking vet! Super helder blauw water met allerlei soorten vissen en weet ik wat allemaal. Had nooit gesnorkeld maar was gelijk verkocht. Echt kei vet. Snap nu ook gelijk wat er zo leuk aan duiken is. Bijna een uur daar rond liggen spienzen. Je kreeg ook uitleg van de begeleiding wat er allemaal te zien was etc. Ze lagen op vaste punten met van die zwem banden en matten waar je op kun steunen als dat nodig mocht zijn. Toch wel een veilig gevoel. Daarna terug naar de boot gezwommen en toen was de Bbq al klaar. Was toen 11 uur of zo! Spare ribs. Saté en Kip met satésaus en salade. Erg lekker ondanks t tijdstip. Daarna vertrek richting de 2e stop : De Blauwe Kamer. Het is een soort grot waarvan de ingang dicht lijkt maar als je binnen bent heb je een groot open gedeelte. Bij hoog water moet je eerst 3 meter onder water zwemmen om er te komen. Gelukkig was t vandaag laag dus kon je m redelijk makkelijk bereiken. Je moet wel goed op je hoofd passen want je kunt je lelijk stoten. Eenmaal in de grot ben je echt in een paradijs terecht gekomen. Zeker als je onder water kijkt. Het is normaal in zo'n grot pikkedonker maar door t lichtinval wat uit de ingang komt ontstaat er een fantastisch effect. Een super mooie blauwe oase. Dit was voor mij sowieso op t moment dat ik t zag al direct hét hoogtepunt van de hele vakantie! Kan niet anders zeggen. Niet normaal! Had geen go pro dus helaas geen foto's kunnen maken maar Google t maar eens. 'De Blauwe Kamer Curaçao' Is gewoon fantastisch mooi. Toen we vandaar uit weer op de boot kwamen bleek dat we nog tijd over hadden om nog een 3e stop te maken. Die stond niet op de planning. Bij Westpunt zwemmen altijd een stuk of 20 reuze schildpadden waar je dan heel dichtbij tussen kan snorkelen. Ook dit was heel gaaf. Helaas hier dus ook geen foto's van alleen van boven het water toen we weg vaarden en ze gevoerd werden. Onderweg naar t eindpunt kwamen we ook nog langs de bekende Kleine en Grote Knip. Paar van de mooiste stranden van Curaçao. Ook zag je de hele tijd als we onderweg waren van die vliegvissen over t water vliegen. Groot en klein. Zag er ook wel geinig uit. Uiteindelijk kwamen we bij Westpunt aan. Hier gingen we van boord en stond een bus te wachten die ons weer naar de andere kant van t eiland bracht en ons weer netjes bij t hotel afzette. Het was echt een geweldige ervaring die ik niet had willen missen.

Sowieso was de hele week hier op Curaçao een ervaring die ik niet had willen missen. Echt super relaxed allemaal. Helemaal tot rust gekomen.

Ik kon nog een keer dineren voor de laatste keer en ben s'avonds nog een keer bij restaurant Shore gaan eten. Deze keer had ik ontzettende honger dus ging voor t 3 gangendiner. Gereserveerd om 18.00 uur. Dus gedouched en erheen gelopen. Was echt prachtig weer. Ondergaande zon en bij Shore zit je dan helemaal top. Je kijkt helemaal uit op de zee met de ondergaande zon voor je. Prachtig! En het eten is ook nog eens super lekker. Ik had de Spicy Garlic Prawns als voorgerecht. Als hoofdgerecht had ik de Red Snapper en als dessert een chocolade tractatie op aanraden van de serveerster. Het was heerlijk. Goeie afsluiting van de dag. Maar in principe ook van t weekje Curaçao.

Morgen. Dag 7. Zondag, nog een halve dag aan t strand liggen en als alles verder volgens planning verloopt vlieg ik rond 20.00 uur terug naar het koude Nederland.

Land dan Maandag. Dag 8. Zo rond 11.00 uur Nederlandse tijd op Schiphol. Nogmaals , Curaçao was helemaal geweldig en ik kan t iedereen aanraden.

AYO, DUSHI KÒRSOU!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Stijntje:
    Super Jan!
  2. Joop:
    Vette sponbliebjes!! (Allemaol!)
  3. Christel (en Hub):
    27 januari 2019
    Leuk om te lezen, herkenbaar! Goede terugvlucht
  4. Elke:
    10 februari 2019
    Wer gewend Jan um thoes te zien?
    Sjiek um te leaze en nog welkom terug! Top det ze dur zo van hes genoate!