On the road 2

9 december 2015 - Jervis Bay Territory, Australië

Wo 9 dec

Vandaag zijn we ook weer de hele dag onderweg geweest. s'morgens hebben we ergens Bacon and Eggs gegeten en daarna aangereden richting Sydney. We zitten nu bij Jervis Bay 2 uur voorbij Sydney op een camping. Hier blijven we nu op zn minst 2 nachten. Erg mooie camping plaats. Als we buiten bij de camper zitten hebben we uitzicht op de zee. Erg mooi.
Verder eigenlijk niet veel te melden over vandaag. Vanavond gaan we weer barbecuen en bier drinken. Hahaha. Niet verkeerd eigenlijk.

Langs de snelwegen heb je veel plaatsen waar je kunt stoppen , parkeerplaatsen , tankstations en meer van dit soort dingen. Maar ook in iedere stad of winkelcentrum heb je echt om de 5 km een plek met een McDonalds , KFC , Hungry Jacks , Red Rooster , Subway en Domino's Pizza. Gaat echt nergens meer over. En ik weet niet of de aantallen kloppen maar ik denk echt wel dat zo'n 65% van de bevolking hier bestaat uit RedNecks Hillbillies of n ander soort kampvolk. Zwangere tienermeisjes met tatoos in de nek en dat soort dingen. Mijn God wat n volk hier. Vooral in de wat kleinere stadjes meer landinwaarts. Over het algemeen zijn ze wel ontzettend vriendelijk. Soms iets te vriendelijk naar mijn idee. Is gewoon ontzettend gemaakt en nep eigenlijk. Voorbeeld is: je loopt op straat en iemand zegt : Hi there guys how you're going? Dan wordt er verwacht dat je zegt: I'm actually pretty good , thank you. How are you? en dan zegt die ook weer zoiets terug. Of bij een restaurant vraagt de ober of t eten lekker was. Ik zeg dan ja lekker. Maar er wordt dan verwacht dat je overal bedankt achteraan zegt. Zo van ja bedankt was lekker bedankt dat je t vraagt en bedankt dat ik hier mocht eten. Zal best wel 'normaal' zijn hier en een normaal gebruik maar ik doe er niet aan mee. Als t niet gemeent en nep is hoeft t voor mij niet. En precies om die reden worden Dutchies vaak als arrogant beschouwd hier. Boeien. Is niet mijn ding en ik vind t verschrikkelijke onzin.
En zo hebben de Australiërs eigenlijk over iedereen wel een mening. Ze vinden alleen zichzelf ; 'de witte Australiër' , helemaal geweldig. Ach ja. Ben hier op vakantie dus geef er niet zo veel om. En ik ben ook net 2 weken hier dus heb misschien te snel een mening klaar maar dat is mijn indruk tot dusver. Ook nav wat Mike allemaal vertelt. Ze hebben wel een verrekkes mooi land met geweldige flora en fauna en daar gaat t mij om.
Alleen wordt ik 'raatmaf' van al die vliegen hier. Of had ik dat al gezegd.......tot morgen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rutger:
    11 december 2015
    Koop zo'n electrische vliegenmepper. Ga je buiten zitten met een pils en als er dan vlieg voorbij komt pak je m. Ook al is het alleen voor het plaatje.