Lazy Thursday

10 december 2015 - Jervis Bay Territory, Australië

Do 10 dec

Vandaag heerlijk geslapen en wakker geworden op de camping in Huskisson hier bij Jervis Bay. Omdat iedereen nog sliep een wandeling gemaakt over t strand. Daarna ben ik ff gaan douchen. Erg fijne douches hier ook. Wel raar. Sta je te douchen op een camping , midden zomer met Last Christmas van Wham op de radio. Blijft toch gek. Toen ik terug kwam ging Mike broodjes halen bij de lokale bakker. Ideaal! Die hebben we toen opgegeten bij de camper. De zon was alweer vroeg beginnen te schijnen en het was weer lekker weer. We zijn na het ontbijt al gauw genoeg weer naar t strand gegaan om daar de zee in te gaan. Aangezien Jervis Bay een baai in de zee is zijn hier niet zo veel golven. Is iets rustiger. Ik vind zelf de grote golven toch iets leuker maar dit heeft ook wel wat. Is iig wel een mooi strand hier. Water was ook echt warm gewoon. Erg fijn om in te dobberen. Het voordeel van de stranden in Australië ( iig de standen waar wij zijn geweest tot nu toe ) is dat het er overal erg rustig is. Geen mensenmassa's zoals je in Nederland gewend bent. Er zijn dan ook nergens strandstoelen en strandtenten en dat soort dingen. Alleen zee en strand en verder niks. Dit houdt het strand ook meer natuurlijk vind ik.
Na een uur of 2 waren we alweer levend aan t verbranden op t strand dus toen zijn we weer terug gelopen naar de camper.
15.00 was t toen of zo. Maar een biertje open getrokken . Daarna snel een keer naar het stadje hier gelopen en hebben we in de lokale pub nog een biertje gedaan. Hierna hebben we een restaurant opgezocht want er moet natuurlijk ook gegeten worden.
We zijn uiteindelijk bij een Steak Grill House restautant gaan eten. Deze stond hoog aangeschreven en was op een tafel buiten na ook volgeboekt. Dat is wel een goed teken. Erg lekker gegeten daar. Wat mij wel erg verbaasde is dat de ober direct kwam melden dat ze geen alcohol mochten schenken omdat ze geen liquor licentie hadden.( de reden hiervoor is me nog niet geheel duidelijk ). Maar als we alcohol wilden bij t eten , dat we dan maar bij de buren ( een liquor store ) zelf drank moesten halen. Oké?!?! Dat dus maar gedaan en een traytje Grolsch van 6 flessen gehaald voor $19!!! Dat dan weer wel. (Alcohol is echt niet te betalen hier) Voelt erg gek als je dus in een redelijk chic restaurant met je eigen bier aan komt zetten. Wat het helemaal frappant maakte is dat ze ook nog kwamen vragen of ze het bier zolang koud moesten zetten voor ons?? Mijn God. Het moet niet gekker worden. Maar dit schijnt gewoon normaal te zijn hier. Een tafeltje langs ons hadden ze zelf een fles wijn geregeld en werden de glazen gewoon op tafel gezet. Ze halen ook zelfs de lege flessen op. Helemaal prima. Hahaha.
Na het eten weer op de camping bij de camper gaan zitten en nog een paar pilsjes gedronken.

Het was weer een super relaxte dag.

Hoppa!! Morgen gaan we naar Sydney....