On the road

8 december 2015 - Port Stephens, Australië

Di 8 dec

Vanmorgen wakker geworden op de wild kampeer plek. Was vannacht echt pikzwart buiten. Geen enkel lichtje of zo. En verrassend genoeg ook muisstil. Zelfs de krekels waren stil. Was wel apart.
Toen we smorgens koffie hadden gezet zagen we al gelijk een wallaby en ook n kleine kangoeroe weg lopen vlakbij onze camper. Daarna liepen ( of eigenlijk springen ze ) er nog 2 kangoeroes over de kampplaats. Na alles weer goed opgeruimd achtergelaten te hebben  (want zo zijn we :) ) , zijn we weer vertrokken richting bewoonde wereld. We moesten weer over de 8 km lange hobbelige zandweg voordat we op een weg kwamen. Op deze zandweg zagen we nog een stuk of 5 kangoeroes weghuppelen voor onze camper. Eén kangoeroe was echt een grote joekel. Niet normaal. Als je die tegen je voorkant van de camper krijgt is ie echt wel op zijn minst kapot. De camper dan , de kangoeroe waarschijnlijk ook. Je ziet ze overigens ook vaak langs de kant van de weg liggen , als zijnde Roadkill!  Ook wallaby's en possoms en andere ondefinieerbare beesten.
Deze dag zijn we zo'n 10 uur onderweg geweest. Hiermee hebben we toch een groot stuk kunnen overbruggen. We willen namelijk morgen bij Jervis Bay zijn. Dit is net voorbij Sydney , en schijnt een van de mooiste stranden van Australië te zijn volgens Mike. Zal wel weer geen zak aan zijn zoals gewoonlijk. Hahaha. Is nog ongeveer 2 a 3 uurtjes rijden. Hier zullen we dan een aantal dagen blijven op n camping is de bedoeling.
Vandaag zijn we op n camping in Port Stephens terecht gekomen.  Erg fijne camping voor weinig geld. Weer ff kunnen douchen. Erg fijn. Nog ff wat worsten op de openbare BBQ geflikkerd en gebakken. Verder nog wat overig voer in elkaar geflanst zodat we toch een redelijke maaltijd hadden.
Nu op tijd dn bult in , want morgen vertrekken we oppen tijd zodat we nog wat aan de dag hebben. Want ik vind het toch een beetje een verloren dag als je 10 uur in de wagen zit. Je ziet wel veel voorbij komen en stopt hier en daar bij een tankstation/winkelcentrum maar dat is dan ook alles. Mike heeft overigens nog steeds alles gereden en dat vindt ik wel fijn. Kan ik fijn achterin zitten met de mp3 speler aan. Duchtig Maiden luisteren en van de prachtige uitzichten genieten. Kan er maar moeilijk aan wennen aan dat links rijden. Maar Mike vindt het volgens mij niet zo erg dus: dan toe mar!