Dorrigo National Park

6 december 2015 - Dorrigo, Australië

Zo 6 dec

Vandaag opgestaan en ingepakt en vertrokken vanuit Broken Head. Nog eerst even bij De bakker langs gereden om een broodje te eten. Daarna hebben we nog ff wat inkopen gedaan in Ballina. Onderweg hebben Grat en Mike een beetje uit zitten vissen waar we precies heen zouden gaan. Dorrigo National Park zou t moeten worden. Toen we bij Coffs Harbour waren hebben we nog ff wat gegeten in een of ander winkelcentrum. Wat wel grappig is is dat hier allemaal vette clippen van huizen staan op verschillende bergen en een daarvan is het huis van Russel 'Gladiator' Crowe. Eenmaal in dat winkelcentrum meende ik bijna zeker dat ik hem dus zag zitten en later ook nog zag lopen. De meningen waren er over verdeeld maar hij leek er verrekte veel op. Zou zomaar kunnen natuurlijk aangezien hij daar woont. Maar goed maakt ook niet uit. Uiteindelijk kwamen we in Dorrigo aan en zitten we nu op een super vette plek.
Het is net geen wild kamperen maar we zitten op een berg bij een of andere oude kerel , al direct gedoopt tot  'din oije zekdempel' die een primitieve camping heeft. Voor $10 per persoon mogen we hier staan met onze camper. We hebben stroom en water en een wc en een douche. We hebben toch een hoop eten en drinken zelf bij ons en de camper is van alle gemakken voorzien dus meer hebben we ook niet nodig. Het uitzicht is echt helemaal top. We hebben de tafel en stoelen buiten de camper opgesteld en kijken gewoon uit op een schitterend dal waar allemaal Angus koeien staan te grazen , bekend van de Angus Beef. Schoftig lekker. D'n oije zekdempel vertelde met een zeikerig Australisch accent dat deze koeien van hem zijn. Fijn jong!  Op 5 minuten lopen zijn hier de Dangar Falls. Die hoor je ook vanaf onze kampeer plek. Duchtige waterval met een meertje ervoor waar je kunt zwemmen. We zijn nóg niet in het water geweest omdat t water naar ons idee iets te koud was. Een of andere tuup sprong er wel gewoon in. Mafkees. Maar is een prachtige plek gewoon. Zie de foto's ... Daarna heeft Grat pasta gekookt en Mike een vuur aangelegd. ( Dat mag hier dus ook gewoon ). Toen Jeroen en ik hadden afgewassen zijn we met zn allen bij t kampvuur gaan zitten en hebben we nog wat biertjes gedronken en onzin uit zitten kramen. De sterrenhemel is ook hier weer schandalig mooi. Niet normaal. Jammer dat dit niet op een foto te vangen is. Niet met n telefoon iig.Het plan is om hier morgen ook nog te blijven zodat we in deze prachtige omgeving nog wat kunnen wandelen overdag. Hoop dat we hier nog t een en ander aan Wild Life kunnen zien. We gaan t meemaken.......

1. Sjoerd:
    6 december 2015
    1000!!

Janus, je kunt een speciale camera app hiervoor downloaden (night cam app ofzoeget)
    Wel op timer zetten en op de grond leggen ivm onbewogen beeld. Als je effe op google zoekt vind je best veel verschillende opties.
    Een timelapse bij nightfall is ook kewlll en legt dit haarscherp vast. (Laps it voor Android!)
  2. Bart Rijs:
    6 december 2015
    Tof die verhalen, elke dag lache met dien stories. Ben benieuwd naar die sterrenhemel van dich.
  3. Rob G:
    7 december 2015
    Schoeftig um te leaze allemol, hielemol um ut mei te make liekt meej! Geneet der van!! Groetjes aan de matties!!