20 km walk

5 december 2015 - Byron Bay, Australië

Za 5 Dec

Vandaag voor t eerst wakker geworden in de camper. Best goed geslapen moet ik zeggen. Is toch weer wat anders natuurlijk. Van een 2 persoons bed op een aparte kamer en n zwembad in de tuin , naar met 4 man op elkaars lip in n camper liggen te stinken. Maar qua ruimte valt het alleszins mee. Jeroen en Mike slapen samen 'boven' en Grat en ik slapen allebei apart op iets wat voor een 2 persoons bed door moet gaan. Maar voor 1 persoon is t goed te doen. Ideaal dus....vind ik althans. Toen we allemaal wakker waren zijn we over t strand naar de bakker gelopen. De zee was wederom prachtig. Daar krijg ik nooit genoeg van. Van die zee. De Grote , Stille of Pacific Ocean. Echt prachtig! Bij de bakker koffie gedronken en schoftig lekker brood gegeten. Volgens Mike was dit de beste bakker die hij kent. ( op Gommans na dan ;) ).Toen weer terug gelopen en hebben we wat bij de camper gehangen. Rond 11 uur zijn we weer over t strand richting het Cape Byron Lighthouse gelopen. Is vanuit Broken Head zo'n 6 km over t strand tot Tallow Beach , nog een zee arend en een wandelende tak gezien. En Grat heeft nog een kapotte Wallaby gefotografeerd , daarna nog 2 km de berg op tot de vuurtoren. Wel de moeite waard. Schitterend uitzicht vanaf dit meest oostelijke puntje van Australië.
Vanaf hier zijn we naar het toeristische stadje Byron Bay gelopen. Ook nog zo'n 4 km of zo. In Byron Bay hebben we ons toen neergezet op n terrasje en Corona en hamburgers besteld. Het was happy hour hier. Dan betaal je nog $5 dollar voor n Corona!?!  Bier is nu eenmaal duur in Australië. Een krat Grolsch ( 24 fles ) in de aanbieding bij de Aldi: $ 40!! Niet normaal maar ja.... omdat we allemaal ram verbrandt waren hebben we ons oorspronkelijke plan om ook weer terug te lopen naar de camping gewijzigd en zijn we met de taxi terug gegaan naar Broken Head. Al met al hebben we denk ik wel 20 km gewandeld deze dag. Dan zit je toch wel met n voldaan gevoel bij de camper met je Grolsch pilsje. iig geval t gevoel dat je wat gedaan hebt. Later nog wat soep gevreten en toen gauw genoeg gaan liggen. Morgen vertrekken we weer verder richting t zuiden. Waar heen weet ik eigenlijk ook niet precies. Dat laat ik aan Mike en Grat over. Ik vind alles prima.....zal vast wel vet worden.
Ik schrijf deze verhalen altijd voor ik ga pitten en nu begon ik met : Za 5 Dec. Is echt niet voor te stellen dat het in Nederland nu pakjesavond is terwijl wij hier midden zomer op n camping met n helemaal rood verbrande kop in een camper liggen. Ach ja....even helemaal weg. Daar was t ook om te doen. No worries mate!!!!

1. Joep:
    5 december 2015
    Goed om te lezen dat de juiste prioriteitenvolgorde gehanteerd wordt voor wat betreft de beste bakkers op deze wereld! Geniet! Maar zo te lezen lukt dat prima!
  2. Astrid:
    5 december 2015
    Lekker de hippie uitgehangen in Byron?