Off going South...

4 december 2015 - Broken Head, Australië

Vr 4 dec

Vandaag op tijd opgestaan. Daarna heeft Jayne ons bij t station afgezet en zijn we op de trein richting Brisbane gestapt. Hier moesten we vandaag de Camper ophalen. Na een treinreis en taxi rit van bijna 2 uur kwamen we bij het verhuurbedrijf aan. Hier kregen we uitleg en alles over de camper. Daarna konden we vertrekken en zijn we weer naar Gold Coast gereden. Bij Mike thuis hebben we alles ingeladen en hebben we nog ff wat gegeten. Daarna rond 1 uur of zo zijn we vertrokken. We zijn richting zuiden gegaan naar Byron Bay waar we nu op een camping bij Broken Head zitten. Hier blijven we nu voor 2 nachten. We zitten op 1 minuut lopen van de zee af. Super mooie omgeving hier. De zee is ook schitterend hier. Mooie uitzichten en kei veel surfers hier. Is niet echt heel erg toeristisch dus dat is wel fijn. Camper is ook van alle gemakken voorzien dus dat zal wel goed komen. Al zal t wel wennen worden na alle luxe bij Mike en Jayne thuis. Er staat hier op een uurtje lopen een vuurtoren (Cape Byron Lighthouse) op een berg aan de kust en dit is het meest oostelijk gelegen punt van Australië. Hier gaan we morgen kijken is de bedoeling. Vanavond bier en pizza.
We zitten nu in de staat New South Wales en hier is het een uur later als in Queensland. Dus hebben we een uur verloren. Maar goed. Het is wel een uur langer licht dus dat scheelt. S'avonds toen het donker was zijn we nog t strand opgelopen met zaklampen , wel indrukwekkend als alles zwart en donker is om de zee dan te horen en te voelen en alleen die schijnwerper van de vuurtoren te zien. Er liepen ook een aantal krabben over t strand , wel grappig om te zien , en er was een schitterende sterrenhemel. Toch anders als in Zaerum. Morgen proberen vroeg op te staan om de zonsopgang mee te maken. Schijnt schoftig mooi te zijn. Zeker omdat je hier op t oostelijkste puntje van Australië zit. We zullen zien.....

1. Sander:
    4 december 2015
    Super gaaf! Geniet van jullie rondrit man!!
  2. Sjoerd:
    4 december 2015
    'Broken head' zal morgenvroeg wel beter op z'n plaats zijn! ;)
    Happy travels en doe Tom de groeten!
  3. Lonneke:
    4 december 2015
    Aaaaah men... heerlijk... Het vrije leven... Alles bij de hand, goed gezelschap, mooi weer, natuur, biertje, barbecue... wie doet je wat.. No worries mate.. Geniet ervan!! *ben niet jaloers, ben niet jaloers, ben niet jaloers*
  4. Joep:
    5 december 2015
    Ziet er allemaal super uit Janus, viel spassssss! Groeten aan Rinus Sjeng en Frans!