Red Rock

15 december 2015 - Red Rock, Australië

Di 15 dec

Vanmorgen voor de 2e keer wakker geworden in Hat Head National Park. Ben weer naar t strand gelopen om 5.30 , kijken of de zonsopgang nu mooier was dan gisteren maar was helaas het zelfde. Net iets te bewolkt maar trotzdem nog wel schön. Daarna weer terug gaan slapen en toen ik om 7.00 weer wakker werd en het gordijntje openmaakte zag ik zo'n 5 kangoeroes. Eentje maar 2 meter van onze camper. Erg ruig om te zien. Ze zijn ook totaal niet bang voor mensen. Ze komen waarschijnlijk ook gewoon op de kampeerplekken af om eten te zoeken. Je kon gewoon heel dichtbij komen om foto's te knippen. Leuk begin van de dag. Had gehoopt dat de leguaan zich ook nog liet zien zodat ik hem nog een keer kon filmen maar helaas....
Daarna koffie gedronken en alles opgeruimd en netjes achtergelaten. Toen brood gegeten in Coffs Harbour en inkopen gedaan. ( geen Russel Crowe dit keer ).
On our way to an other nice place : Red Rock it is!!! Hier zitten we nu op een camping. Ook wel mooi hier maar na North Smoky Beach valt het toch een beetje in het niet. De zon schijnt nu momenteel ook niet dan is alles al gelijk een stuk minder. We blijven hier 2 dagen dus misschien morgen meer geluk. Er liggen hier gewoon een paar roodgekleurde rotsen in t water ( van de roest of iets dergelijks ). Het verhaal gaat dat ze hier vroeger een stel aboriginals van de rotsen afgekeilt hebben en dat het bloed het water en dus de rotsen rood heeft gekleurd. Maar ach.....Boeien. Het ziet er wel mooi uit. Nog ff in de zee geweest. Was wel ruig want zag vlakbij de kust toen we in t water gingen een paar dolfijnen zo'n 50 meter van ons af. Je ziet dan alleen een paar vinnen en wat bruinzige schimmen maar ja...evengoed wel leuk.
Daarna eindelijk weer een keer kunnen douchen. Is toch wel heerlijk na 2 dagen zweten met allemaal zand en zout overal tussen. Voelt als herboren. Vandaag zalm met rijst en broccoli gegeten. Auk lekker dan....   S'avonds nog een paar Franse biertjes( Sainte Etienne ) gedronken  bij de camper. Daarna nog het strand opgelopen , boven op de 'Red Rock' (of iig een of andere klomp) gestaan maar het was helaas iets te bewolkt om veel sterren te kunnen zien. Morgen weer n dag. Truste....