Mike's 40th birthday

1 december 2015 - Surfers Paradise, Australië

Vandaag 1 december. Mike z'n 40e verjaardag. Was al vroeg op en verder niemand dus ben eerst een n uurtje hier in de buurt gaan wandelen. Is om 5.00 smorgens ook al fokking warm hier. Maar goed daarna gewoon in t zwembad gedoken natuurlijk. Tijdens t ontbijt kreeg Mike z'n kado's van ons en iedereen die iets had meegegeven en dat was wel een mooi en emotioneel moment. Hier bleek dat hij t toch wel heel bijzonder vond dat we er waren. Had zelf niks meegenomen maar vind het feit dat ik hier ben ook al wel een mooi kado....
Daarna zijn we met zn allen naar de zee gereden in New South Wales bij Fingal Beach. Erg vet daar. En t ruige was dat toen we t strand op liepen er al gelijk een school van n stuk of 15 Bottle Nose  dolfijnen zagen zo'n 30 meter van t strand af. Dat ze zo dicht bij t strand kwamen schijnt erg bijzonder te zijn zei Jayne. We hebben ze zo'n 4x op en neer zien zwemmen. Helaas net iets te ver weg om foto's te maken. Hebben we toch maar ff meegepikt.
Daarna zijn we nog bij Hastings Point aan zee geweest bij een soort baai. Hier hebben we voor lunch Fish and Chips gevreten. ( dus ja Rutger al friet gegeten ja :) ).
Het rare is dat ze in de staat New South Wales dus wel de zomertijd hanteren en in Queensland waar Mike woont niet. Dus zodra je weer terug in Queensland bent is het weer in een keer een uur vroeger. Erg verwarrend allemaal. Mike zei dat hij om deze reden Queensland een beetje t Lottum van Australië vindt ;).
S'avonds zijn we naar Surfers Paradise gegaan om te eten bij een Italiaans Restaurant ter ere van Mike zijn verjaardag met een stel vrienden en familie van Jayne. Was gezellig. Mooie plek daar ook. Het is wel een beetje wennen om dus steeds Engels ook tegen elkaar te praten als er iemand bij is die geen Nederlands spreekt. Is wel zo netjes natuurlijk. Blijft raar om Engels te praten tegen Mike ,Jerome and G. (Because that's how they called here ).
Vind het echt super hier en geniet van elk moment! En we zijn pas 3 dagen hier.

1. Jeroen M:
    2 december 2015
    Hey Jan en kornuiten, supergaaf jonge, ik ga deze website in de gaten houden voor de skonne verhalen!!