Wie is 't?

20 april 2017 - Clunes, Australië

Dus... Tja weet eigenlijk niet zo goed wat te schrijven. Niet veel gebeurd de laatste weken. Het weer is wel weer goed na die regen van de afgelopen tijd. Overdag 26° met veel zon en snachts zo'n 13° of zo. Ideaal dus.
Ik ga een paar keer per week zo rond een uur of 4 smiddags ff een stuk met de mountainbike fietsen hier in de omgeving. Is echt prachtig als de zon onder aan het gaan is. Goeie workout ook maar ook erg rustgevend. Ben meestal zo'n anderhalf uur aan t fietsen en dan kom ik gewoon niets of niemand tegen. Nadeel is dat je hier niet echt een ronde kunt fietsen. Kan alleen als je over de grote weg terug wil fietsen. Heb ik tot nu toe 1x gedaan maar er is niet echt een fietspad en de auto's razen je met 100 kmph voorbij dus wel n beetje link. Ik fiets dus gewoon een stuk en dan draai ik me gewoon weer om. Er zijn hier überhaupt geen fietspaden. Langs de snelweg zie je ook af en toe een verdwaalde fietser fietsen. Eigenlijk levensgevaarlijk.
We zijn in de eerste weken dat ik in Australië was naar de Minyon Falls geweest om daar te wandelen. Er kwam toen bijna geen water omlaag bij de waterval. Aangezien het hier zoveel heeft geregend zijn we er weer naar toe gegaan en deze keer was het wel super mooi. Duchtig brede stroom water wat daar omlaag kwam vallen.
Moet wel toegeven dat ik thuis wel af en toe n beetje mis. Gewoon je eigen leventje en gewoon kunnen doen wat je wilt zonder rekening met anderen te hoeven houden. Dat ben ik niet echt gewend. Zit 'm 'n beetje in kleine dingen. Moeilijk uit te leggen. Ook het feit dat ik alleen maar geld opmaak en niks verdien vind ik soms lastig. Maar ja ik zat ook te denken zo van ja wat lul ik nou man , je leeft maar een keer , ben 40 , je halve leven zit er eigenlijk al op ( als je geluk hebt ). Ik kan er maar beter proberen zoveel mogelijk uit te halen. Ben niet naar Australië gekomen om zo min mogelijk geld uit te geven en om na 2 maanden alweer naar huis te gaan. De ervaring en de dingen die ik hier meemaak en nog mee ga maken zijn eigenlijk onbetaalbaar. Dat nemen ze me niet meer af wat het dan ook kost. Als t geld op is is t maar op. Ik zit ook wel n beetje in een bevoorrechte positie misschien en dat besef ik me nu eigenlijk heel goed. Over 2 weken ga ik naar Nieuw Zeeland en als ik daarvan terug ben wil ik eigenlijk na een paar weken een auto gaan huren en richting noorden naar Cairns te rijden , om daar in The Great Barrièr Reef te gaan snorkelen en ergens krokodillen te checken aangezien die in Northern Queensland zijn. Port Douglas bezoeken en weet ik wat allemaal nog meer. Gewoon 3 weken op Roadtrip of zo en wie weet nog langer. Tenzij t me allemaal heel erg tegen gaat vallen maar daar ga ik nu nog niet vanuit. Dat ben ik dus zo'n beetje van plan als ik terug ben uit Nieuw Zeeland.
Verder ben ik hier veel mee aan het helpen in de werkplaats. Op goede vrijdag ben ik naar Suffolk Beach gereden om daar een beetje op t strand te hangen en te wandelen. Daarna naar Byron Bay gegaan en een beetje wat door het stadje gelopen. Echt tering druk daar. Om 9.00 smorgens was t al helemaal 'packed'!
Die zelfde middag zijn we nog met zn allen ( Mike , Jayne , Lilly en ik ) gaan picknicken bij een of ander strand.
Een paar dagen daarna ben ik nog met Mike naar Evans Head gereden en hebben we daar nog wat in de zee gezwommen. Erg mooie omgeving daar ook.
Op 2e paasdag moesten we 3 tafels bezorgen bij een eetcafé in South West Rocks. Dat is zo'n 4 uur rijden. Aangezien het hier zoveel geregend had en we er gewoon niet aan toe kwamen hebben we dit dus maar met Pasen gedaan. Smorgens om 6 uur aangereden. Het was erg mooi weer deze dag en South West Rocks is een erg mooie plaats. Dit weet ik nog wel van de vorige keer. Hier zijn we in 2015 ook geweest met de camper. We zijn nu ook nog ff naar Hat Head National Park gereden naar de plek waar we toen 2 dagen 'in t wild' met de camper hebben gestaan. In 2015 zijn we vandaar uit naar North Smoky Beach gewandeld , wat het mooiste stuk strand van Australië was en is wat ik tot nu toe gezien heb. Het was toen en ook deze dag weer fantastisch weer en bijna geen mensen daar. Je moet dan ook n heel stuk berg af lopen om er te komen. Maar dan heb je ook wat. Super wit strand en erg blauwe zee. Schoftig mooi! Zie filmje op Facebook. Hier hebben we dus ook een tijdje gezwommen en gewoon van het prachtige uitzicht genoten. Aangezien we ook nog 4 uur terug moesten rijden zijn we niet heel erg lang blijven hangen maar ik had hier wel uren willen blijven.
Afgelopen week was ik met Jayne in 'The Shed'  ( de werkplaats ) aan t werk en zij opeens zei van kijk daar boven! Ik kijken , zat er gewoon een duchtige Phyton tegen het dak van the shed op zo'n balk. Tering man. Maar goed , ze schijnen niet al te gevaarlijk te zijn dus loat mar geweare.....
Inmiddels is ie weer weg. Wellicht zit ie nog wel ergens. Hahahaha. Komt goed.
Dus iig , nog 2 weken aanklooien hier en dan naar Auckland. ( ei , heej is auk land! ) LOL!!!  En daarna wellicht al snel weer zo iets dergelijks hier in Australië weer doen. Heb er kei veel zin in. Al vind ik het wel spannend omdat ik het toch alleen ga doen. Maar ja. Zoals hierboven ook al gezegd. Het leven is te kort om moeilijk te doen en je druk te maken. Genieten verdomme!!
Nou ja. Ik schrijf dit nu wel maar doe mijn best om t ook echt te menen, haha...
Tot later.

1. Joep:
    20 april 2017
    Geneet van ut leave, wat ken ut geave!
  2. Grat:
    21 april 2017
    Machtig moi man. . Succes.
  3. Dorus:
    22 april 2017
    Living the dream. That's what we're born to do!
    Hedde oud-Zeeland al te vaak gezeen det ge naor ut nieje mot?
    Live it up, mate! Enjoy.
  4. Bart Rijs:
    26 april 2017
    Veel plezier in nieuw zeeland. Misschien kom je iemand tegen om samen een stuk te reizen.