Curaçao!!!

24 januari 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Dag 1
Maandag morgen. Dag van vertrek.
Was ijskoud in Nederland.
Sjoerd en Kristel stonden al om 6.30 uur voor mn deur. Ik kreeg zondagavond al een berichtje van reisorganisatie Tui dat mn vlucht 50 min. vertraging had. Nou ja. Even goed maar volgens plan vertrokken richting Schiphol. Goed begin is t halve werk zullen we maar zeggen. ;) Was sowieso al wel behoorlijk zenuwachtig voor t hele gebeuren ; alleen op reis , vreemd land , waar kom ik terecht , trek ik t allemaal wel alleen , vliegen etc etc..maar goed. Mag de pret allemaal niet drukken. Twijfelde dus ook wel of ik überhaupt wel wilde boeken maar als ik t niet gedaan had had ik alleen maar spijt gekregen achteraf en dat wilde ik al helemaal niet.  Dus .....8 dagen zon en helemaal niks voordat ik met mn nieuwe baan begin.
Dat is t plan!
Uiteindelijk heeft de piloot de vertraging goedgemaakt en was ik zelfs nog eerder dan oorspronkelijk gepland op Hato Airport op Curaçao.
De vliegreis van ongeveer 9 uur was voor mn gevoel snel voorbij.
Zat na een stoelendans na t opstijgen uiteindelijk aan t gangpad met 1 lege plek tussen mn buurman en ik in. Dichtbij de wc.
Perfect dus. In totaal 3 films gekeken: Creed , Please stand by en Oceans 8. Verder nog wat muziek zitten luisteren en kregen nog 2 maaltijden geserveerd.
Relaxte vlucht wel over t algemeen.
Eenmaal aangekomen op Curaçao moest ik eerst keilang op mn koffer wachten.
En aangezien ik de master van geduld ben (NOT!) was ik al lichtelijk in paniek. De meesten van mn vliegtuig hadden hun koffer al en de mijne kwam maar niet. Fok man , er reed een shuttlebus van t vliegveld naar t hotel en die moest ik wel halen natuurlijk. Uiteindelijk kwam ie tevoorschijn en ging ik op zoek naar die bus. Wilde ook nog graag Antiliaanse Guldens pinnen en dat ging gelukkig ook nog.
Na t pinnen direct in de bus gestapt en na een half uur kwamen we bij t zeer afgelegen Santa Barbara Beach&Golf Resort aan in Nieuwpoort.
Schitterend 5 sterren Hotel waar ik dus voor 8 dagen een All Inclusive Pakket geboekt heb.
Tijdens t inchecken kregen we allemaal en duchtige Blue Curaçao cocktail voor tijdens t wachten.
Dat begint al goed. Super!
Daarna naar de overigens super de luxe kamer met oa Kingsize bed en Airco en Privé terras ben ik eerst mn koffer gaan uitpakken. Het is echt een mooie ruime kamer. Moe maar voldaan ( en enigszins opgelucht ) op bed gaan liggen.

Dag 2. Dinsdag.
Redelijk geslapen. Beetje kort. Maar omdat t hier 5 uur vroeger is dan in Nederland was t wel te verklaren.
Eerst een bak oploskoffie gedronken die ikzelf op mn kamer had gemaakt. Was nog best lekker ook.
Het was toen ongeveer 5.30 uur en nog donker op Curaçao. Omdat ik ook al in t donker was aangekomen had ik nog niks van de omgeving kunnen zien. Om ongeveer 6.30 / 7 uur komt de zon op en die wilde ik wel zien opkomen bij de zee. Ik besloot dus de omgeving te gaan verkennen langs t strand in t donker.
Ik liep dus een beetje halfwakker nog in t donker over t strand met t geluid van de zee op de achtergrond. Warm ( 25 graden met een lekker briesje ). Zag ik iets van een beest op t strand liggen maar kon niet goed zien wat t was. Ik zo erop af lopen en kijken. Schrikt dat beest ( en verderop nog een ) in een keer wakker.
Honden! Begonnen keihard te blaffen en op me af te rennen. Zag niet goed wat voor honden t waren maar schrok me kapot. Ik maar een beetje op goed geluk op n redelijk tempo weer terug gelopen naar waar ik vandaan kwam maar ze bleven kei hard blaffen. Ik wist op dat moment niet precies of ik op privé terrein liep of zoiets. Uiteindelijk trok ik t niet meer en ging ik zelf maar tegen die honden terugschreeuwen van dat ze op moesten flikkeren en dat ik wel weer wegging of zoiets.
Daar schrokken ze gelukkig van terug en bleven toen staan.
Pfff wat n opluchting. Mn hart bonkte letterlijk in mn keel. En gelijk wakker. Man man lekker begin van mn verblijf hier.
Eenmaal van de schrik bekomen was t inmiddels al licht geworden en bleek dat t een schitterend resort is met 2 zwembaden , een strand aan een soort baai met een grote aanlegsteiger met allerlei luxe jachten. Verderop langs de kust is dan de 'echte' zee.
Daarna ben ik gaan ontbijten bij een van de restaurants waar je met t all inclusive pakket terecht kunt.
Lekker gevarieerd ontbijtbuffet trouwens.
Kei veel gevreten natuurlijk.
Daarna ben ik een beetje op t strand gaan rondhangen met mn mp3 speler aan.
Ook ben ik t incident met de honden even gaan melden bij een paar gasten die daar in zo'n towelhut werken. Ik mn verhaal doen in t Engels en hun vertelden me (in t Nederlands , weet je) , dat dat zwerfhonden waren die er sinds een paar dagen rondhingen. Lekker dan. Niks gebeurd uiteindelijk maar ze bedankten me voor t doorgeven en vroegen naar mn kamernummer zodat ze dit aan de hotelmanager door konden geven. Prima.
Een paar uur later ging ik alweer lunchen bij een ander restaurant.
Verse tomatensoep en kipsandwiches of iets dergelijks. Ook weer erg lekker.
Ondertussen kreeg ik allerlei foto's van iedereen doorgestuurd van de sneeuw in Nederland. Bleek ik net op tijd weg te zijn. Haha. Maakt t toch een stuk leuker op een of andere manier. Sorry mensen.

Na de lunch ben ik even op mn hotelkamer op bed gaan liggen en gechilled op t terrasje. Kwam er gewoon en leguaan op me af lopen. Wilde wss gewoon wat te eten. Maar ik had niks dus hij droop snel weer af. Later zag ik er nog 2 zitten ergens. Die zitten hier dus kei veel overal. Leuk om te zien en ze doen verder niks.
Daarna ben ik weer ergens aan een bar gaan zitten en heb ik me een Pina Colada cocktail besteld. Die heb ik mee naar t strand genomen en heb ik in zo'n strandstoel op gedronken.
Dat is wel t fijne van All Inclusive ; je kunt gewoon overal eten en drinken bestellen en je hoeft niets te betalen. Ja nou , is natuurlijk allang betaald maar toch. Voelt heel lekker.
Ook nog ff gaan zwemmen daar in die baai. Je ziet ook allerlei vissen zwemmen daar in t super helderblauwe water. Erg mooi.
Ben daar uiteindelijk wel levend verbrand man. Wel ingesmeerd maar mocht niet baten.
Na t douchen maar flink ingesmeerd met aftersun en aloë vera zooi. Maar baadt allemaal geen klote.
Savonds heb ik nog ergens kipsaté met friet gegeten en nog een aantal biertjes gedronken tijdens de zonsondergang.
Erg fijne en relaxte eerste dag op Curaçao moet ik zeggen. Was kapot moe dus ben redelijk op tijd naar bed gegaan en nog wat tv liggen kijken en viel al snel in slaap.

Dag 3. Woensdag.
Heel goed geslapen moet ik zeggen. 1 x wakker geweest. Verder gewoon 8 en n half uur geslapen. Nice.
Gedoucht en weer naar t onbijt restaurant gegaan.
Wederom lekker ontbijt. Scrambelled eggs met bacon on toast of zoeget.
Verder nog een worstebroodje met kaas erin en 2 mini croissantjes met jam en een banaan en een appel en nog een vruchtenyogurt. Ook nog een glas Jus en koffie en nog n ijswater.
Haha ja duchtig ontbijt zoals ik al zei. Tijdens t ontbijt begon t wel ff flink te regenen.
Na t ontbijt ben ik weer op t strand gaan liggen met mn mp3.
Duchtig Maiden liggen luisteren en een beetje voor me uit liggen staren de zee in. Heerlijk ontspannen.
Het fijne van dit resort is ook dat je overal , op je kamer , in ieder restaurant en op t strand van begin tot einde gewoon volop Wifi hebt!
Daarna was t alweer tijd voor lunch.
Heb ergens waar t lopend buffet was een ductig bord met n hamburger en gebakken aardappelen en sla en zo naar binnen gewerkt.
Zware lunch. Ook maar direct een cocktail besteld. Pff.
Daarna ben ik op bed ff siësta gaan houden.
Toen ging in een keer de telefoon op mn kamer.
Ik oppakken , ghallo?
Yeah with euhh....die en die from the frontdesk office blabla.
Kon er niks van verstaan in eerste instantie.
Daarna werd duidelijk dat t de hotelmanager was die me vragen wilde stellen over dat geval met die honden.
Prima. Ik het hele verhaal verteld en gezegd dat ik geschrokken was maar dat er verder niks gebeurd was. Hij bood zn excuses aan namens t resort want t was niet de bedoeling dat gasten zich onveilig voelden en ze gingen er alles aan doen om de honden te vangen en buiten de poorten te krijgen. Als dank boodt hij me een fles wijn aan. Ik zei dat ik wijn niet te zuipen vind en toen zouden ze die middag een Sixpack Heineken in mn koelkast komen zetten.
Top! Ps Heineken zit niet bij t pakket inbegrepen. Je moet t doen met Amstel en lokale bieren. Niet dat Heineken nu zo bijzonder is maar vind t toch wel netjes. Toen ik terug kwam van een paar uurtjes strandliggen stonden er idd 6 flesjes Heineken koud in mn Koelkast met opener erbij. Helemaal top!
Aangezien ik ontzettend verbrand ben vooral mijn schenen en de wreven moet ik blijven smeren met aftersun en andere aloë vera troep maar  ' 't badt gin kut'. Is toch wel n dingetje.
Hoop dat t verder geen problemen oplevert.
Savonds had ik bij Restaurant Shore gereserveerd.
Dit is een mooi aan de kust gelegen restaurant met een geweldig uitzicht op zee. Hier zorgt voormalig Sterrenkok , Heinrich Hortensia voor de maaltijden.
Heel erg lekker. Omdat ik smiddags dus al zo zwaar had geluncht heb ik alleen maar n hoofdgerecht gegeten. Dorade filet. Was ook maar een klein portie maar precies genoeg. En heel erg lekker.
De waitress vroeg of ik nog dessert wilde maar daar heb ik voor bedankt.
Ik zei haar dat ik een dezer dagen nog wel terug zou komen en dat ik dan plaats over houd voor n 3 gangen diner. Daar hield ze me aan zei ze.
Dit was toch wel een zeer chic restaurant moet ik zeggen met personeel die echt hun best doen om t naar je zin te maken. Ook het geweldige uitzicht helpt hierin heel erg mee natuurlijk.
Het enige nadeel van alleen op vakantie zijn vind ik toch dat je alleen in n restaurant moet zitten. Daar voel ik me toch niet helemaal lekker bij. Zeker in zo'n chic restaurant. Maja tis niet anders.
Daarna ben ik weer gaan chillen op mn kamer op bed met de  tv aan.
Tot nu toe bevalt t allemaal heel goed dus.

1. Joop:
    Bon bini Zanu

Leest weer lekker weg. Buiten het verbrand zijn gaat het dus Lekkâh daar! Geniet er van!
  2. Bart Rijs:
    24 januari 2019
    Wat een prachtig verslag....zie het allemaal voor me. Geniet d'r nog Mar duchtig van.
  3. Lonneke:
    24 januari 2019
    Lekker man! Klinkt echt goddelijk! Ben maar een klein beetje jaloers... naja, eigenlijk gewoon superjaloers... geniet er nog van!!
  4. Neeltje:
    24 januari 2019
    Leuk om te lezen Jan! Klinkt (bijna allemaal) heel relaxed. N mooie week nog!
  5. Christel (en Hub):
    24 januari 2019
    Wat een avontuur, wij zijn trouwens in 2017 ook in dit hotel geweest. Geen all in maar prima vermaakt destijds dus have fun!
  6. Geert Rijs:
    25 januari 2019
    Te gek Jan! Geniet ervan.
  7. HansT:
    27 januari 2019
    Heinrich Hortensia klinkt als een jaren 80 acteur met snor.